اخبار خودرو

ون فولکس واگن باز میگردد ولی اینبار برقی

پس از نمایش چندین خودروی مفهومی الهام گرفته از میکروباس، فولکس‌واگن از یک میکروباس مفهومی تمام الکتریکی در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 رونمایی کرد، برنامه‌هایی که به‌سرعت برای نسخه تولیدی آن تایید شد. در حالی که جهان به آن مفهوم باور داشت، فولکس‌واگن زمان خود را روی مدل تولیدی گذاشت. شناسه فولکس واگن Buzz بالاخره امروز به صورت آنلاین شروع به کار کرد ولی هنوز تا سال 2024 در ایالات متحده به فروش نخواهد رسید.

به دو صورت مسافری و ID موجود است. نسخه‌های Buzz Cargo این ون برقی ترکیبی از سبک الهام‌گرفته از میکروباس کلاسیک با فناوری مدرن و مواد پایدار است.  id Buzz توسط خودروهای تجاری فولکس واگن مهندسی شده است، بنابراین باید برای تاجران و همچنین موج سواران جذاب باشد.

طراحی

مقدار قابل توجهی از طراحی خودروی مفهومی 2017 باقی مانده است،اما مدل تولیدیid Buzz نسبت به مدل مفهومی آن کمی مجذوب‌تر است و ظاهری نازک‌تر دارد. برخی از عناصر ظاهری، مانند نمای بیرونی دو رنگ و لوگوی بزرگ VW در مرکز، پاسخگوی واضحی برای میکروباس هستند، اما ID. Buzz از یکپارچه سازی با سیستم عامل دور است.

فولکس‌واگن اگر برقی نبود، نمی‌توانست یک میکروباس مدرن بسازد. انعطاف پذیری یک پیشرانه الکتریکی به فولکس واگن اجازه داد تا شکل کلاسیک میکروباس را حفظ کند و در عین حال استانداردهای تست تصادف مدرن را رعایت کند و فضای داخلی را به حداکثر برساند. id. Buzz همچنین از همان پلتفرم MEB مانند VW ID.4، Audi Q4 e-tron و سایر مدل های گروه فولکس واگن استفاده می کند. این به فولکس‌ واگن اجازه می‌دهد تا از صرفه‌جویی در مقیاس استفاده کند که معمولاً برای چنین مدل‌های ویژه‌ای در دسترس نیست.

فضای داخلی بیش از هر دستگاهی از دهه 1960 مدیون خودروهای برقی مدرن فولکس واگن است. طراحی داشبورد تا حد زیادی شبیه سایر خودروهای برقی خانواده ID است، اما فولکس‌واگن دارای یک سطل ذخیره‌سازی قابل جابجایی با محفظه‌هایی برای هر چیزی از بطری‌های آب گرفته تا لپ‌تاپ‌ها است. فولکس‌واگن همچنین بر مواد پایدار تأکید می‌کند، از چرم چشم پوشی می‌کند و از نخ Seaqual (مواد ساخته شده از پلاستیک بازیافتی) برای پوشش‌های کف صندلی و روکش سقف استفاده می‌کند. به گفته فولکس واگن، رنگ بیرونی نیز بر پایه ارگانیک است.

 

تکنولوژی

فاکتور فرم های مختلف به کنار، ID. Buzz تا حد زیادی رابطی مشابه سایر مدل های اخیر فولکس واگن دارد. این شامل یک  ابزار دیجیتال کابین خلبان 10.0 اینچی، سیستم نورپردازی تعاملی ID.Light و نور محیطی چند رنگ است. صفحه نمایش لمسی نیز 10.0 اینچی استاندارد است، در حالی که صفحه نمایش 12.0 اینچی هم میتواند اختیاری باشد. انتظار داریم اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو نیز استاندارد در این خودرو باشند.

مدل‌های اروپایی هشدار برخورد رو به جلو استاندارد، دستیار حفظ خط، و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را به همراه کروز کنترل تطبیقی ​​اختیاری، کمک پارک، کمک اضطراری (در صورت ناتوانی راننده به طور خودکار سرعت خودرو را کاهش می‌دهد) و کمک سفر، که مرکز خودکار خط را اضافه می‌کند، دریافت می‌کنند. کروز کنترل تطبیقی، ویژگی مشابه حاضر در برخی از مدل های فولکس واگن در بازار ایالات متحده موجود است، بنابراین این لیست احتمالاً ادامه خواهد یافت.

مشخصات فنی

با 185.5 اینچ  فاصله بین دو محور 117.6 اینچی، نسخه راه اندازی با مشخصات اروپایی کمی کوچکتر از نسخه های سواری فورد ترانزیت کانکت و مرسدس بنز متریس است، اما فولکس واگن کمی عریض تر از آن ون ها است. نسخه های ایالات متحده بر اساس یک مدل سواری شاسی بلندتر که قرار است در سال 2023 رونمایی شود، ساخته خواهند شد.

نسخه مسافرتی Buzz در پیکربندی پنج صندلی و به دنبال آن نسخه شش صندلی با صندلی های چیده شده در سه ردیف دو نفره عرضه می شود. شناسه شاسی بلند Buzz در ایالات متحده با هفت صندلی در سه ردیف در دسترس خواهد بود. بالاخره شناسه Buzz مسافرتی حداکثر 137.7 فوت مکعب فضای بار را در پشت صندلی‌های عقب خود ارائه می‌کند که بیشتر از یک وانت باری Ford Transit Connect است.

در زمان عرضه، شناسه ویژه اروپایی. Buzz و ID. Buzz Cargo دارای یک بسته باتری 82 کیلووات ساعتی خواهد بود که در زیر نصب می شود و یک موتور الکتریکی تکی با 201 اسب بخار قدرت و 229 پوند فوت گشتاور به چرخ های عقب نصب می شود. فولکس‌واگن حداکثر سرعت 90 مایل در ساعت را به صورت الکترونیکی محدود کرده است، اما در زمان یا برد صفر تا 60 مایل در ساعت است. فولکس واگن گفت: سایر گزینه های بسته باتری با خروجی های برق متفاوت در سال 2023 معرفی خواهند شد.

ID. Buzz با استفاده از یک ایستگاه شارژ AC سطح 2 240 ولتی یا 170 کیلووات با شارژ سریع DC، 11 کیلووات شارژ می شود. به گفته فولکس‌واگن، مدل دوم، 5 تا 80 درصد شارژ را در 30 دقیقه امکان‌پذیر می‌کند. ID.Buzz همچنین با Plug & Charge سازگار خواهد بود، به این معنی که راننده می تواند  شارژ را در یک ایستگاه عمومی به سادگی با اتصال به برق شروع کند.

در اروپا، فولکس‌واگن شارژ دوطرفه را نیز ارائه می‌کند که به ID.Buzz اجازه می‌دهد تا برق را دوباره به شبکه تخلیه کند. با این حال، خودروساز این ویژگی را برای ایالات متحده تایید نکرده است.

زمان عرضه ون جدید فولکس واگن

مشتریان باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا یکی بخرند. تولید برای بازار اروپا قرار است اواخر سال 2022 آغاز شود و عرضه رسمی اروپا برای سه ماهه سوم سال برنامه ریزی شده است.

شناسه مخصوص ایالات متحده Buzz تا سال 2023 رونمایی نخواهد شد و فروش آن برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. از آنجایی که این زمان هنوز به پایان رسیده است، VW آماده بحث در مورد قیمت گذاری در ایالات متحده نیست. با این حال، Buzz یک ضمانت باتری هشت ساله 100000 مایلی مانند VW ID.4 دریافت خواهد کرد.

به امید اینکه این خودرو نیز به زودی وارد کشور عزیز ما بشه.

آرمان طهماسبی

من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا