تکنولوژیخودرو

اپل مصمم برای ورود پر قدرت به صنعت خودرو

پروژه خودرو اپل بر ساخت یک خودرو کاملا خودران متمرکز شده است.


این موضوع که اپل به عنوان بزرگترین شرکت فناوری از نظر درآمد و با ارزش ترین برند جهان است و سال هاست در حال طراحی و برنامه ریزی برای ورود به صنعت خودروسازی است یک راز اشکاراست و این رویا را دارد که در بهتریت حالت به همراه  بهترین محصول , ورودی پر قدرتی به این صنعت داشته باشد.

در طول سال ها , اپل در حال مذاکره با شرکت های همچون  هیوندای , کیا , تویوتا, و فولوکس واگن بوده است تا این رویای خود را به بهترین شکل محقق کند اما محتمل ترین نتیجه این به نظر میرسد که اپل پروژه خود را به تنهایی پیش ببرد .

طبق خبر ها اپل,بسیاری از کار های اصلی طراحی و ساخت برای یک پردازنده جدید را انجام داده است که موارد مورد نیاز ماشین الکتریکی خودران آینده خود را تامین می کند .

این خودرو که توسط اپل در حال توسعه است , و به عنوان  یک پروژه مخفیانه داخلی به اسم پروژه Titan نام دارد مارک گورمن که از خبرنگاران و تحلیلگرانِ بلومبرگ است ,در گزارش خود عنوان کرده که از آنجایی که اپل کار بر روی پردازنده خوردروی خود را تقریباً به پایان رسانده است و پیش بینی احتمالی هدف این شرکت برای معرفی خوروی برقی خودکار را میتوان تا چهار سال آینده افزایش داد .

گورمن این تراشه را« پیشرفته ترین موُلفه» توصیف کرده که تا به امروز برای این پرژه ساخته شده است. در این گزارش گورمن عنوان شده که این شرکت در حال برنامه ریزی برای آزمایش این تراشه های جدید خود در ناوگان خودروهای آزمایشی خود در کالیفرنیا است و همچنین قصد دارد  ضمانت های حفاظتی قویتری نسبت به آنچه که تسلا و وایمو در دسترس دارند ارائه دهد .

پروژه Titan که معمولا از آن به عنوان Apple Car یاد می شود در چند سال گذشته بسیار تکامل یافته است در حال حاضر , تصور می شود که اپل خودروی خود را خود مختار و بدون فرمان طراحی کند.

فضای داخلی خودرو , جادار, به همراه یک صفحه نمایش لمسی بزرگ به سبک iPad که رابطه کاربری شبیه به iOS را اجرا می کند باشد.

اپل میخواهد این وسیله نقلیه خود را با استاندارد سیستم شارژ ترکیبی , سازگار کند تا بتواند از اکثر ایستگاه های شارژ سریع عمومی بهره ببرد.

البته همان طور که ایلان ماسک , مدیر عامل تسلا در مصاحبه خود 2016 به طعنه گفت «اگر بیش از هزار مهندس را برای انجام آن استخدام کنید , پنهان کردن آن چیزی بسیار سخت خواهد بود .»

طبق گزارش هایی عنوان شده که , در حالی که اپل تمام تلاش خود را می کند تا برنامه خود را مخفی نگه دارد اما پرونده های نظارتی و درخواست های ثبت اختراع نگاه واقعی را به این فعالیت ها رائه می دهد  و این درخواست های ثبت اختراع طراحی های اپل برای خودرو خود را فاش میکند .

در ادامه تصاویر و رندر سه بعدی یک خودرو اپلی را میبینید که توسط شرکتی در بریتانیا فاش شده که خبر از آن می دهد که  نشانه های طراحی این خودرو بر اساس زبان طراحی فعلی اپل و همچنین فناوری هایی است که اپل مایل به محافظت از آن می باشد.

نیما بنازاده

من نیما بنازاده هستم.مدیر فروشگاه اینترنتی تیمیلو.علاقه مند به دنیای بی مرز تکنولوژی و جهانی به اسم هنر هفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا