آموزشینرم افزار

این برنامه هوشمند بریدگی مک بوک پرو را فوق العاده کاربردی می کند

از زمانی که MacBook Pro 2021 عرضه شد، بریدگی آن منبع جذابیت و سوژه ی تمسخر بوده است. این رفتار مایه شرمساری است، چون واقعاً یکی از بهترین لپ تاپ هایی است که ما در طول سال بررسی کرده ایم. با این حال بریدگی بسیار عجیب به نظر می رسد.

خوشبختانه یکی از بهترین برنامه های کاربردی MacOS به کمک آمده است. Andreas Hegenberg، ذهن پشت BetterTouchTool، برنامه خود را با یک ویژگی بتا جدید به نام Notch Bar به روز کرده است.

این برنامه یک نوار سیاه در دو طرف بریدگی مک بوک قرار می دهد که اساسا باعث ناپدید شدن آن می شود. فقط همین؟؟ خب خیلی از برنامه‌های دیگه قبلاً این کار را انجام می دادند. اما BetterTouchTool یک قدم فراتر رفته و دکمه های قابل تنظیم را به این نوار سیاه اضافه می کند. این مانند یک نوار کنترل برای میانبرهای دسترسی سریع است. بهتر است بگوییم، بریدگی جدید را بسیار مفیدتر می کند.

مانند همه چیز در BetterTouchTool، قدرت Notch Bar در انعطاف پذیری آن نهفته است. می‌توانید از آن برای نمایش ویجت‌هایی مانند آب‌وهوای فعلی یا هر چیزی که در Apple Music دارید استفاده کنید. می‌تواند برنامه‌های خاصی را راه‌اندازی کند یا میانبرها و حرکات مشخصی را انجام دهد. این برنامه کاملاً با برنامه Shortcuts اپل ادغام می شود و به شما امکان می دهد اتوماسیون های خود را تنها با یک ضربه یا کلیک شروع کنید. و می‌توانید کنترل‌های میزان صدا و روشنایی – و حتی یک دکمه ایموجی – را به نوار ناچ اضافه کنید، دقیقاً مانند نوار لمسی قدیمی مک‌بوک پرو. در تمام مدت، می توانید نماد، رنگ ها و برچسب هر دکمه را تغییر دهید.

مزیت اصلی این برنامه است که از آنجایی که Notch Bar همیشه وجود دارد، شما همیشه میانبرهای خود را نزدیک به دست دارید. نیازی نیست مجموعه ای گیج کننده از میانبرهای صفحه کلید را به خاطر بسپارید یا بین چندین برنامه جابجا شوید. در عوض، همه چیز در بالای صفحه قرار دارد.

هگنبرگ با کمی نشان دادن  انعطاف‌پذیری این ویژگی، دو جهت بالقوه ناچ  را نشان داده است: یکی که در آن نوار منوی MacOS دور از دید پنهان می‌شود تا زمانی که نشانگر خود را به بالای صفحه ببرید نمایش داده میشود ، و دیگری جایی که نوار بریدگی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، ناچ هنوز یک ویژگی بتا است، بنابراین باید باگ‌ها و مشکلاتی را انتظار داشت. به عنوان مثال، هگنبرگ توصیه می‌کند از حالت تاریک در MacOS استفاده کنید تا نوار منوی شما نیز تاریک باشد، که به آن کمک می‌کند تا با دکمه‌های تیره در نوار شکاف هماهنگ شود. با گذشت زمان، ما انتظار داریم که این مسائل برطرف شود.

حتی بدون ناچ بار، BetterTouchTool ارزش بررسی را دارد. این به شما امکان می‌دهد تقریباً هر دستگاه ورودی لمسی را برای مک خود تعمیر کنید، از جمله صفحه لمسی، نوار لمسی، مجیک ماوس، Siri Remote و موارد دیگر. اگر از نحوه عملکرد کنترل‌های لمسی خود خوشتان نمی‌آید، BetterTouchTool به شما امکان می‌دهد آن‌ها را تغییر دهید و به دلخواه خود تغییر دهید و به جای تکیه بر پیش‌فرض‌های اپل، ژست‌ها و میانبرهای جدید MacOS را اضافه کنید.

آرمان طهماسبی

من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا