دوربین

لایکا از دوربین Q2 Reporter با پوشش کولار رونمایی کرد

لایکا رسما Q2 Reporter را معرفی کرد که از نظر بصری شبیه به نسخه M10-P Reporter است که در ژانویه معرفی شد.  مانند بسیاری از طرح های لایکا، از نظر بصری متفاوت است، اما از نظر عملکردی مشابه یک لیکا Q2 استاندارد است.

لایکا می‌گوید Q2 جدید همچنان به سنت دوربین‌هایی ادامه می‌دهد که برای محیط‌های کاری چالش‌برانگیز گزارش‌گری و عکاسی خبری تولید می‌کنند و «حداکثر دقت و قابلیت اطمینان را حتی در بدترین شرایط ارائه می‌دهند».  دقیقاً مانند.  M10-P Reporter  , Q2

  به یک “زره بدنه” بیرونی Kevlar مجهز شده است که جای تزئینات چرمی سنتی را می گیرد.  کولار مشکی با روکش سبز مات تکمیل شده است که به گفته لایکا مقاومت ویژه ای در برابر خراش و سایش را داراست .

تریم کولار، که لایکا می گوید با یک الگوی بافت متمایز مشخص می شود، ظاهراً دوربین را در برابر خطرات مکانیکی، شیمیایی و حرارتی محافظت می کند.

 لایکا می‌گوید: «اگرچه در ابتدا تقریباً یک پارچه  مشکی است، اما با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش طبیعی به تدریج رنگ آن را تغییر می‌دهد، تا زمانی که کاملاً با پوشش رنگ دوربین مطابقت داشته باشد.  علاوه بر این، الیاف کولار با گذشت زمان کمی بلندتر می‌شوند، که باعث بهبود بیشتر چسبندگی عکاس بر روی دوربین می‌شود.

در داخل، Q2 Reporter دارای همان سنسور CMOS فول فریم 47.3 مگاپیکسلی و لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 ASPH به عنوان نسخه استاندارد است.  رزولوشن تا حدی انعطاف پذیری می دهد، زیرا می توان تصاویر 30 مگاپیکسلی را با استفاده از میدان دید 35 میلی متری، تصاویر 15 مگاپیکسلی با میدان دید 50 میلی متری و 7 مگاپیکسلی با میدان دید 75 میلی متری ایجاد کرد.  این دوربین از پردازنده تصویر Maestro II لایکا پشتیبانی می کند.  لایکا می‌گوید این پردازنده امکان رندر رنگی و رنگی صاف، محدوده دینامیکی وسیع 13 مرحله‌ای، نویز کم و محدوده ISO 50 تا 50000 را فراهم می‌کند.  عکس ها را می توان به صورت 14 بیتی DNG یا JPEG ضبط کرد.

 این دوربین می تواند تا 10 فریم در ثانیه با وضوح کامل با شاتر مکانیکی عکاسی کند و از سیستم فوکوس خودکار 49 ناحیه ای مبتنی بر کنتراست استفاده می کند.

همچنین می تواند DCI 4K تا 24 فریم بر ثانیه، UHD 4K تا 30 فریم در ثانیه و Full HD با حداکثر 120 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

لایکا Q2 Reporter با قیمت 5995 دلار عرضه میشود و لایکا می گوید نسخه تک رنگ این دوربین در مارس 2022 در دسترس خواهد بود

آرمان طهماسبی

من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا