لپتاپبررسی سخت افزار

گزارش‌ های بیشتر تایید می‌ کنند که تراشه‌ های M2 در اواخر سال 2022 برای مک‌ ها عرضه می‌ شوند

انتظار می‌رود اپل پس از عرضه پردازنده‌ های M1 خود، نسل جدیدی از CPU مک را در اواخر امسال معرفی کند، با عملکرد بهتر در برنامه‌های دسکتاپ و بهره‌وری بهتر در هنگام استفاده در مک‌های موبایل، مانند نوت‌بوک‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو.

پیشرفت‌های اپل در خانواده پردازنده‌های M2 را می‌توان به معماری جدید و فشرده‌تر نسبت داد که ترانزیستورهای بیشتری را به هم نزدیک می‌کند.

در حالی که خانواده M1 سفارشی مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری با طراحی پردازنده مبتنی بر ARM است، طبق گزارشی از نشریه تایوانی، اعتقاد بر این است که اپل از فرآیند جدید 4 نانومتری شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا TSMC برای سری M2 خود استفاده می کند.

جدول زمانی پیش‌بینی شده برای عرضه در اواخر سال 2022 با اظهارات اخیر مارک گورمن از بلومبرگ مطابقت دارد که گزارش داد مک مینی مجهز به M2 و آی‌مک 13 اینچی و 24 اینچی مک‌بوک پرو نیز با برخی از سیستم‌ها در حال توسعه هستند. اواسط سال اپل در ابتدا خط تولید پردازنده های M1 خود را در کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی کرد و WWDC که برای ژوئن 2022 در نظر گرفته شده است، می تواند یک بستر عالی برای نمایش عملکرد بهبود یافته M2 در سال جاری باشد.

علاوه بر استفاده از فرآیند تولید کوچکتر و کارآمدتر، فرآیند M2 می تواند هسته های بیشتری را معرفی کند. در حالی که انتظار می‌رود M2 پیکربندی پردازنده هشت هسته‌ای اولیه خود را حفظ کند، نیز انتظار می‌رود چیپست جدید تقویت گرافیکی داشته باشد. در بخش گرافیکی، انتظار می‌رود اپل پردازنده گرافیکی را به پیکربندی ۹ یا ۱۰ هسته‌ای ارتقا دهد، از نسخه اولیه با ۷ هسته در M1.

خانواده M1 تا کنون شامل پردازنده استاندارد M1، M1 Pro ارتقا یافته، M1 Max قدرتمند و M1 Ultra فوق‌العاده اپل است که اخیراً در مک استودیو معرفی شده است. پردازنده M2 احتمالاً شامل این تنظیمات مختلف نیز می شود.

خط پردازنده‌های Apple M2 به پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل با اسم رمز Raptor Lake و پردازنده‌های Ryzen آینده AMD رقابت جدی خواهند داد. پردازنده M2 احتمالاً GPU جدید اینتل و همچنین کارت های گرافیکی از رقابت AMD و Nvidia را در فضای ایستگاه کاری ارائه می دهد. با توجه به اینکه Mac در طول تاریخ پلتفرم انتخابی برای گیمرها نبوده است، ممکن است مدتی طول بکشد تا هسته‌های گرافیکی M2 اپل بر بازار رقابتی بازی‌های پیشرفته که تحت سلطه کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی ویندوزی است، تأثیر بگذارد.

گورمن همچنان امیدوار است که iMac Pro نیز در آینده ای از پردازنده اینتل به مدلی با سیلیکون اپل به روز شود، و این نشان می دهد که این محصول کاملاً مرده نیست. اپل به نوبه خود گفته بود که در حال کار بر روی ارتقای دسکتاپ مک پرو خود است و این مدل در تاریخ نامشخصی در آینده رونمایی خواهد شد. مشخص نیست که مک پرو از چه پردازنده ای استفاده خواهد کرد، اما معیارهای اولیه و مواد بازاریابی منتشر شده اپل نشان می دهد که پردازنده M1 Ultra مک استودیو از CPU Xeon مبتنی بر اینتل مک پرو و ​​همچنین گرافیک های مجزا از AMD بهتر عمل می کند.

همچنین در ادامه شایعات اپل، مک بوک ایر کاملاً بازطراحی شده ای است که می تواند رنگ های تازه و جسورانه ای را تولید کند، مشابه آنچه اپل با به روز رسانی iMac M1 انجام داده بود. تحلیلگر Ming-Chi Kuo اشاره کرد که مک بوک ایر به روز شده می تواند از برخی از نسخه های اصلاح شده پردازنده M1 استفاده کند. برای رویداد ماه مارس اپل انتظار می‌رفت که یک مک‌بوک ایر تازه‌سازی شده باشد، اما این محصول نمایش داده نشد.

پردازنده M1 علاوه بر صفحه اصلی خود در مک، در مجموعه تبلت های اپل نیز یافت می شود، از جمله iPad Pro و iPad Air که اخیراً به روز شده است.

آرمان طهماسبی

من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا