موبایلبررسی موبایل

بهترین آیفون برای شما کدام است؟

Apple iPhone , 13 mini , 13 , 13 pro , 13 pro max

 

اپل در سپتامبر سال 2021 مانند روال قبلی و همیشگی خود نسل جدید پرچم دار های خود را معرفی و عرضه کرد . حالا که نزدیک به سه ماه از رونمایی این گوشی ها می گذرد و تمام عملکرد ها و کیفیت ساخت این دستگاه ها در این سه ماه کاملا ارزیابی شده است , کار را برای بررسی این دستگاه ها را آسان ساخته است که کاربران با آگاهی از ویژگی های این گوشی ها دست به خرید بزنند .

ما قصد داریم با بررسی خانواده سری 13 اپل, شما را در مسیر انتخاب بهترین این خانواده نسبت به نیاز شما , همراهی کنیم .

آیفون 13 mini

 

خلاصه سریع : آیفون 13 مینی مدل پایه جدیدترین سری آیفون و کوچک ترین و سبک ترین مدل در این سری است که دوربین دوگانه با برخی ویژیگی های جدید , صفحه نمایش OLED , بدنه آلمینیومی , پنج گزینه رنگی و پردازنده بهینه تر و همچنین باتری بهبود یافته را بر روی آیفون ارائه می کند.


اپل ,خود نیز میدانست که محصولات آنها تنها در رده پرچم دار در رقابت است و بازار بزرگ میان رده ها را به رقیب های سنتی خود واگذار کرده است . چند سالی است که این شرکت طیف گوشی های خود را بیشتر کرده تا سهم حداکثری را در فروش بازار داشته باشد . اوایل اپل سری کوچکتر و میان رده سری پرچم دار خود را با عنوان XR و SE به بازار عرضه کرد اما حالا دیگر دو سالی میشود عنوان جدید با نام mini را به سری گوشی های خود اضافه کرده است که باعث حضور قدرتمند اپل در تمامی رده های بازار شده است تا دیگر جای خای این غول عرصه تکنولوژی در بازار میان رده حس نشود .

آیفون 13 مینی مانند بقیه آیفون های سری 13 دارای بدنه ای با لبه های تخت و صافی همراه است  و دارای استاندارد IP68 است که این گوشی را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم میکند. این دستگاه از بدنه ای  به جنس آلومینیوم برخوردار است .

یک دوربین دوگانه در پشت وجود دارد که کمی نسبت به آیفون 12 مینی بزرگتر طراحی شده است و یک بریدگی کوچکتر در جلو , بالای صفحه نمایش 5.4 اینچی وجود دارد که محل قرار گیری دوربین سلفی این گوشی است . مشخصات این دوربین ها این است که اپل در پشت دستگاه ار از دوربین دوگانه ای استنفاده کرده مجزا از هم هستند . که یک لنز 22 میلی متریِ 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 واید و دیگری یک لنز 13 میلی متریِ 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 اولتراواید است و دوربین سلفی لنز  12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 به همراه دارد.

آیفون ۱۳ مینی با تراشه A15 Bionic همراه است که جدای از افزایش قدرت این دستگاه نوید بهبود عملکرد و عمر باتری را نسبت به آیفون 12 مینی را می دهد . گذینه های ذخیره سازی نیز خوب هستند اما چند ویژگی را در مقایسه با آیفون 13 پرو از دست می دهد.

ظرفیت باتری این گوشی 2400 میلی آمپر از نوع لیتیوم یونی بوده و در حالت مالتی مدیا میتواند 17 ساعت و  در حالت پخش موسیقی 55 ساعت میتواند کارایی داشته باشد . دستگاه از شارژ سریع 20 واتی (50 درصد در 30 دقیقه) وشارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند .

نقاط قوت : کوچکی و راحتی در دست گرفتن , دوربین عالی , مقاوم در برابر آب , پشتیبانی نر افزاری طولانی , صفحه نمایش عالی.

نقاط ضعف : نبودن  USB-C نداشتن آدابتور شارژر , بدون دوربین تلو فوتو , اندازه صفحه نمایش بسیار کوچک نچندان ارزان.

اپل آیفون 13

خلاصه سریع: آیفون 13 دقیقاً همان سخت افزار و ویژگی های آیفون 13 مینی را ارائه می دهد اما در مقیاس بزرگتر,با صفحه نمایش 6.1 اینچی مانند آیفون 13 پرو و بهبود باتری نسبت به آیفون 12.


آیفون 13 اپل همان طراحی آیفون 13 مینی را دارد اما در مقیاس کمی بزرگتر . این دستگاه نیز طراحی لبه صاف مینی را دارد و مانند او از جنس آلومینیوم و مقاوم در برابر آب است و رنگ هایش , مشابه آیفون 13 مینی است.

آیفون 13 صفحه نمایش 6.1 اینچی را در خود می بیند که بزرگتر از 13 مینی است اما همان اندازه 13 پرو را دارد . اندازه بریدگی در قسمت بالا نسبت به نسل قبل کاهش یافته اما همچنان شاهد Face ID  و دوربین جلو 12 مگاپیکسلی با حالت Night  خواهیم بود.

آیفون 13 مانند همه اعضای سری 13 دارای سخت افزاری مشابه است که از تراشه A15 Bionic بهره می برد این تراشه یکی از قدرتمند ترین تراشه های بازار گوشی است.

اپل , دوربین دوگانه ای که تمام ویژگی های دوربین آفون 13 مینی دارا بوده را در آیفون 13 نیز تعبیه کرده است ; اما اپل در مورد باتری دست به تغییر زده و ظرفیت باتری این گوشی را افزایش داده است که این گوشی را دارای باتری 3200 میلی آمپر لیتیوم یونی می کند که بهبود عمر باتری 2.5 ساعتی نسبت به هم رده , نسل قبلی خود دارد .

مزایا : پردازنده قدرتمند , ابعاد بزرگتر از 13 مینی , صفحه نمایش عالی , باتری بهبود یافته نسبت به نسل قبل دوربین با کیفیت.

معایب: نداشتن آدابتور شارژر , عدم وجود لنز تله فوتو, صفحه نمایش 60 هرتزی .

اپل آیفون 13 پرو

 

خلاصه سریع : آیفون 13 پرو دارای همان سخت افزار آیفون 13 است  اما در ساختار با کیفیت تر و دوربین پشتی سه گانه با چند ویژگی دوربین اضافی ارائه می دهد .صفحه نمایش 6.1 اینچی اما با نرخ تصویر متغییر 120 هرتز که برای اولین بار در گوشی های اپل مشاهده می شود.


اپل آیفون 13 پرو آیفونی است که از جدید ترین و بهترین فناوری های اپل برخوردار است . این دستگاه جایگزین مستقیم آیفون 12 پرو است و دارای قاب فولادی ضد زنگ تخت و شیشه پشت مات و روکش بسیار عالی با طراحی تمام صفحه است .

صفحه نمایش , 6.1 اینچی OLED و سازگار بار True Tone و HDR است که بر نمای جلو غالب است . آیفون 13 پرو هم از پردازنده قدرتمند A15 Bionic بهره می برد. این گوشی بدون جک هدفون و از شارژ بی سیم و شارژ سریع پشتیبانی میکند و به لطف استاندارد IP68 , مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

یک دوربین سه گانه در پشت آیفون وجود دارد که دارای لنز های واید , اولترا واید و تله فوتو است . اپل همان ویژگی های آیفون 13 از نظر دوربین و همچنین چند ویژگی اضافی ازجمله حالت پرتره در شب, ProRAW , زوم اپتیکال و حالت ماکرو را ارائه می دهد.

مزایا : کیفیت ساخت بالا , صفحه نمایش 120 هرتز , دوربین دارای تله فوتو و حالت ماکرو

معایب : همراه نداشتن آدابتور شارژر , نداشتن جک هدفون , قیمت بالا

آیفون 13 پرو مکس

 

خلاصه سریع : آیفون 13 پرو مکس دارای سخت افزاری مشابه آیفون 13 پرو است اما در بالاترین راندمان و کیفیت در سری جدید آیفون ها را دارا است ابعاد بزرگ و صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED  و همراه با کیفیت ترین دوربین های این سری است.


آیفون 13 پرو مکس آیفونی با بزرگترین نمایشگراست که صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED در جلو و همچنین پیشرفته ترین دوربین ارائه شده توسط اپل با لنز تله فوتو جدید و لنز اصلی جدید با پیکسل های 1.7 میکرومتری ارائه می دهد .

با این حال , جدا از اندازه فیزیکی , اندازه نمایشگر و دوربین , آیفون 13 پرو مکس تمام ویژگی هایی که همراه 13 پرو بوده است را دارا خواهد بود یعنی شما تراشه A15 Bionic , بدنه فولادی ضد زنگ, پشت شیشه ای بافت دار , شارژ بی سیم , تمام فناوری های نمایشگر از جمله HDR ,Haptic Touch , و استاندارد IP68 را در اختیار خواید داشت.

مزایا : صفحه نمایش بسیار با کیفیت , باتری قدرتمند , کامل ترین دوربین سری 13

معایب : اندازه بسیار بزرگ , سنگینی در دست به مرور استفاده همراه نداشتن آدابتور شارژر , نداشتن جک هدفون , قیمت بالا

نیما بنازاده

من نیما بنازاده هستم.مدیر فروشگاه اینترنتی تیمیلو.علاقه مند به دنیای بی مرز تکنولوژی و جهانی به اسم هنر هفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا