بررسی و معرفی خودرو

بررسی هیوندای النترا لیمیتد هیبریدی ۲۰۲۱: واقعا کارآمد

 

فناوری‌های فراوان و طراحی خیره‌کننده، النترا هیبریدی را به یک پیشرو تبدیل کرده است.»

نکات مثبت:

  • صدای تایر ها
  • گران بودن نسبت به هیبریدی بودن

نکات منفی:

  • کاربرد انبوهی فناوری
  • طراحی شیک و زیبا
  • همراه رانندگی داینامیک اصلاح شده

 

یک زمان تویوتا پریوس تنها انتخاب شما برای داشتن یک ماشین هیبریدی  با مصرف سوخت بهینه   بود. اکنون دیگر اینطور نیست، زیرا هیبریدی های کم مصرف این روزها در همه شکل ها و اندازه ها هستند. اگر نمودارهای EPA را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که پریوس مانند گذشته سلطان هیبریدها نیست. تاج اکنون روی کاپوت هیوندای آیونیک بلو قرار دارد.  اینک هیوندای از دانش ماشین های هیبریدی خود در النترا هیبریدی 2021 اسفتاده کرده است.

مطمئناً، النترا هیبریدی  به اندازه Ioniq یا پریوس کارآمد نیست، اما با ظاهری شیک بر خلاف پریوس، برخی ویژگی‌های فنی چشمگیر، و فضای داخلی که واقعاً می‌خواهید در آن زمان بگذرانید، آن را جبران می‌کند.

طراحی و داخلی

به نظر می رسد خودروسازان نمی توانند رسانه ای شاد با خودروهای هیبریدی پیدا کنند. برخی مانند تویوتا پریوس و هیوندای آیونیک به نام آیرودینامیک طراحی های عجیبی دارند، در حالی که برخی دیگر مانند هوندا اینسایت و تویوتا کرولا هیبریدی به ایمن بودن تمایل دارند. النترا هیبریدی روند نیاز به طراحی لغزنده را کنار می‌گذارد و به خسته‌کننده بودن برای چیزی که ظاهری مجلل و متمایز دارد، نه می‌گوید.

مانند دیگر بررسی ها از جلوی ماشین  به فاکتور شگفت انگیز النترا هیبریدی شروع میکنیم. نویز زاویه‌ای این سدان جمع‌وجور دارای جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد با طراحی پیچیده است که به نظر می‌رسد توسط مرد عنکبوتی تکمیل شده است. درها دارای خطوط زاویه ای هستند که به یکدیگر متصل می شوند تا شبیه یک اثر هنری مدرن به نظر برسند. اگرچه هیچ یک از این ویژگی ها به اندازه قسمت عقب قابل توجه نیستند، قسمت عقب ماشین  مانند سر مثلثی مار سمی زاویه دار است و با چراغ هایی که به اندازه چشمان یک خزنده خطرناک است.

فضای داخلی به همان اندازه جذاب است که از فناوری بالایی استفاده شده است. دسته ی در با ابزار دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی به گونه ای به هم متصل شده اند که دور راننده می پیچد. داشبورد و چیدمان کنسول مرکزی از منحنی مشابهی پیروی می‌کنند و دسترسی به کنترل‌ها را برای راننده آسان‌تر می‌کند

در حالی که طراحی کلی النترا هیبریدی  مجلل و بیشتر مواد آن درجه یک است، یک چیز مهم وجود دارد که باعث توقف شما می شود. دسته ابزار و صفحه نمایش لمسی زیبا به نظر می رسند، اما یک نقطه خالی بزرگ در سمت چپ راننده وجود دارد که طراحی عجیبی دارد. این یک عنصر عجیب در بسته ای است که به زیبایی النترا هیبریدی  به نظر می رسد.

     

    همانطور که همه ما از هیوندای انتظار داریم، النترا هیبریدی مملو از ویژگی و اپشن های عالی هاست. روکش چرمی، صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و تهویه‌کننده اتومات ، سانروف، روشنایی داخلی محیط، و ماساژور کمری برای صندلی راننده در تریم لیمیتد که کاملا استاندارد هستند. بدون انکار این ویژگی‌ها، ویژگی‌های خوبی هستند، اما هیوندای باید زمان بیشتری را صرف افزودن بالشتک به پایین صندلی‌های جلو می‌کرد. در یک رانندگی طولانی، بدن شما بی‌حس می‌شود و شروع به تکان خوردن می‌کنید و سعی می‌کنید مقداری بالشتک اضافی پیدا کنید. خوشبختانه، کابین جادار با فضای زیادی برای سرنشینان در عقب و 14.2 فوت مکعب فضای مفید در صندوق عقب است.

     

    فناوری، اطلاعات سرگرمی، و کمک راننده

    دلیل اصلی ارتقاء به تریم Limited نسبت به مدل آبی پایه، به دلیل فناوری و آپشن اضافی است. هیوندای دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با قابلیت اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو در تریم آبی است. اگر تریم لیمتید را انتخاب، یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی و یک ابزار دیجیتال 10.25 اینچی دریافت می کنید، اما باید تلفن هوشمند خود را با سیمی با صفحه لمسی بزرگتر وصل کنید. هیوندای در تریم لیمیتد همچنین یک سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، یک شارژر بی‌سیم، ناوبری و کلید دیجیتالی زیبای هیوندای را اضافه می‌کند. ما فکر می‌کنیم عجیب است که هیوندای ویژگی‌های سطح‌بالای خود را با اتصال تلفن هوشمند سیمی جمع‌بندی می‌کند، اما حرکت به سمت تریم لیمیتد با وجود آزاردهنده ارزش آن را دارد.

     

    در حال حاضر، سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای به عنوان یکی از بصری ترین سیستم های موجود در بازار برای استفاده شناخته شده است. چیدمان ساده است، منوها به طور منطقی چیده شده اند، و گرافیک دقیق است. دسته ابزار دیجیتال،دقت لمسی خوبی دارد و اطلاعات را به شیوه ای جذاب نمایش می دهد، اما امکان سفارشی سازی کمی را ارائه می دهد. انتخاب یک حالت درایو متفاوت منجر به انیمیشن جالبی می شود، اما در این صفحه نمایش ، دیدن همچین چیز اضافی خوب است.

    خوشبختانه، دکمه‌های فیزیکی هیوندای در النترا هیبریدی حفظ شده است. علاوه بر از دست دادن سازگاری تلفن هوشمند بی سیم، صفحه نمایش لمسی بزرگتر یک دکمه تنظیم فیزیکی را نیز از دست داده است، اما این حذف به سختی قابل توجه است. تعویض دنده های دایره ای عجیب و غریب را فراموش کنید، این سدان هیبریدی دارای یک تعویض دنده سنتی است که استفاده از آن بسیار ساده تر است. این از هر نظر کاملاً مدرن است، اما خوشبختانه در دیگران نیست.

     

    هر کدام از النترا هیبریدی ها دارای تمام ویژگی های ایمنی اصلی به صورت استاندارد است. تریم آبی استاندارد با هشدار برخوردبا مانع ، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، رانندگی بین خطوط، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل عقب، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج ایمن و مانیتور اعلانات راننده ارائه می شود. تریم لیمیتد هم با کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، کمک رانندگی بزرگراه، و همچنین تشخیص دوچرخه سوار و اتصالات را اضافه می کند.  درکل همه ویژگی ها بدون هیچ مشکلی یکپارچه کار می کنند.

     

    تجربه رانندگی

     

    قلب تپنده النترا هیبریدی یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است که به تنهایی 104 اسب بخار نیرو تولید می کند. این موتور با یک موتور الکتریکی 43 اسب بخاری برای خروجی ترکیبی 139 اسب بخار تکمیل شده است. این مقدار کمی کمتر از قدرت ۱۴۷ اسب بخار النترا معمولی است، اما موتور الکتریکی به النترا هیبریدی کمک می‌کند تا قدرت کافی داشته باشید، اما نه دقیقاً فوق العاده. تویوتا کرولا هیبریدی دارای یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی با مجموع 121 اسب بخار قدرت است، در حالی که هوندا اینسایت به لطف موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی خود که پمپاژ می کند،151 اسب بخار قدرت دارد که قوی ترین در بین این دسته است.

    در مقایسه با گزینه هایی مانند تویوتا کرولا هیبریدی و هوندا اینسایت، النترا هیبریدی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.این گیربکس به سدان کمک می کند تا شتابی مشابه غیرهیبریدی داشته باشد و نسبت به گیربکس هایی که دنده ثابت ندارند به تعویض دنده واکنش نشان می دهد. علاوه بر این، النترا هیبریدی همان پهپاد موتوری را ندارد که دیگر هیبریدی ها را آزار می دهد.

    النترا هیبریدی با 200 پوند وزن اضافی در مقایسه با النترای معمولی و اسب بخار کمتر، برای ورزشکاری ساخته نشده است. در مقایسه با مدل غیرهیبریدی، النترا هیبریدی دارای سیستم تعلیق چند لینکی در عقب است که قرار است سواری را یکنواخت کند. بدون آزمایش دو سدان پشت سر هم، تشخیص تفاوت سواری ها دشوار است. سواری النترا هیبریدی در هنگام استفاده منظم کمی سفت است، اما اصلاً ناراحت کننده نیست، چرخش بدنه زیادی وجود ندارد، اما با فرمان سبک و لاستیک‌های با راندمان بالا که اعتماد به نفس زیادی ایجاد نمی‌کنند، اینطور نیست که شما بخواهید. به دنبال جاده های منحنی برای لذت بردن باشید. چیزی که به دست می آورید، یک سواری نسبتا راحت و دینامیک رانندگی آسان برای رفت و آمد به محل کار و داخل شهر است.

     

    یکی از مزایای مهم پیشرانه هیبریدی، بی صدا بودن کابین است. لاستیک‌ها هم، که بسته به نوع سطح جاده‌ای که در آن قرار می‌گیرید می‌توانند پر سر و صدا باشند.

     

     

     

    و در نتجیه برداشت ما:

    اگر طراحی پریوس یا یونیک برای شما جذاب باشد، مصرف سوخت بهتر و تطبیق پذیری بیشتر یک هاچ بک با این گزینه ها را خواهید داشت. از دیگر رقبای اصلی، Elantra Hybrid دارای طراحی واضح تر، ارقام EPA بهتر و چندین فن آوری است. اگر یک سدان هیبریدی جمع و جور در رادار شما قرار دارد، النترا هیبریدی یکی از بهترین انتخاب ها است.

    هوندا اینسایت دارای پیشرانه 151 اسب بخاری است و احساس شادابی بیشتری نسبت به النترا هیبریدی دارد، اما دارای یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) است که با سرعت های بالاتر هواپیماهای بدون سرنشین را انجام می دهد. اینسایت با فضای بار تا 15.1 فوت مکعب، صندوق عقب بزرگتری نسبت به النترا هیبریدی دارد.

     

    آرمان طهماسبی

    من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا