بررسی ساعت هوشمند

بررسی اپل واچ سری 7: بهترین ساعت هوشمندی که می توانید بخرید

حتی بهتر از بهترین

از همه اول میرویم نظرات کاربران در مورد این گجت رو بررسی کنیم


نکات منفی:

  • فقط به آیفون کانکت میشود

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش بزرگ، حاشیه های کوچک
  • به راحتی شخصی سازی می شود
  • انتخاب انواع مدل و سایز
  • ردیابی جامع سلامت
  • نرم افزار و اطلاعیه های قابل اعتماد
  • شارژ سریع
  • قوی تر و سخت تر از قبل

اپل واچ سری 7 ممکن است ساعت هوشمند کاملی باشد. متاسفم که این بررسی را زود واگذار کردم، اما هیچ راز یا شگفتی در اینجا وجود ندارد و این چیز خوبی است. یک ساعت هوشمند باید افزونه تلفن هوشمند شما باشد، اما همچنین باید بتواند به تنهایی به طور قابل اعتماد و مفید عمل کند. باید ردیابی سلامت و فعالیت گسترده، انگیزشی و آموزنده را بدون بیگانگی کسانی که ورزشکار نیستند، ارائه دهد. باید عالی به نظر برسد و به راحتی با روحیه، سبک و محیط شما مطابقت داشته باشد. نباید نیاز به نظارت دائمی داشته باشد یا ویژگی‌های پیچیده یا حیله‌ای داشته باشد که مفید بودن اساسی روزمره را تحت الشعاع قرار دهد. مدل‌های جدید نیز باید نسبت به نسخه قبلی بهبود پیدا کنند، بنابراین هرکسی می‌تواند در صورت تمایل به ارتقاء آن فکر کند.

اپل واچ سری 7 همه اینها و موارد دیگر را ارائه می دهد. بیایین در موردش آن صحبت کنیم.

طراحی

تشخیص تفاوت بین سری 7 و سری 6 فقط با نگاه کردن به آنها تقریبا غیرممکن است. افزایش 1 میلی‌متری در اندازه های 45 و 41 میلی‌متر برای سری 7 در مقابل 44 میلی‌متر و 40 میلی‌متر برای سری 6  فقط در صورتی واضح است که اندازه‌گیری خیلیی دقیق انجام دهید. بلندگوی سمت چپ کیس به جای شکاف دوگانه در سری 6، یک شکاف تکی دارد، اما این به همان اندازه که تغییرات بصری دیده می شود، واضح است.

چیزی که متوجه می‌شوید حاشیه‌های بسیار کوچک‌تر 1.7 میلی‌متری است که نسبت به سری 6، 3 میلی‌متر کاهش یافته است، و افزایش سطح دید. اپل می گوید در مقایسه با سری 6 و واچ SE، بیست  درصد بیشتر از سطح صفحه نمایش قابل مشاهده است و 50 درصد بیشتر از اپل واچ سری ۳. شیشه Ion-X روی صفحه دارای لبه های منحنی بوده، بنابراین به نظر می رسد صفحه نمایش منحنی است.دقیقا مانند یک صفحه نمایش خمیده در گوشی های هوشمند.

نسخه موجود در عکس‌های ما یک مدل آلومینیومی در Midnight است که به رنگ مشکی با کمی آبی است و من آن را انتخاب کردم زیرا بر خلاف نسخه‌های آبی یا سبز، ست کردن با بند های مختلف آسان است. اگر مجموعه ای از بند اپل واچ موجود دارید، همه آنها کاملاً با سری 7 مطابقت دارند.

به راحتی می توان اپل را به دلیل عدم تغییر طراحی زیاد مورد سرزنش قرار داد،ولی این کار را انجام نداده است زیرا نیازی به این کار ندارد. سری 7 فوق العاده به نظر می رسد و اپل واچ به نظر من به یک نماد سبک تبدیل شده است. انحنای ملایم قاب که پوشیدن آن را بسیار راحت می کند، صرف نظر از اینکه کدام بند را انتخاب می کنید، و با وزن 38.8 گرم بدون بند، واقعاً سبک است، به این معنی که می توانید آن را در روز و شب در دست داشته باشید.

صفحه‌های ساعت اپل، به‌ویژه در WatchOS 7 و WatchOS 8 بسیار تکامل یافته‌اند و به جای اضافه کردن پیچیدگی، کلاس‌تر و از نظر بصری هیجان‌انگیزتر شده‌اند. مجموعه کوچکی از بند و دستبند بسازید و اپل واچ آماده است تا با هر چیزی که می پوشید و برای هر زمانی از روز مناسب باشد.

همین تطبیق پذیری است که باعث می شود داشتن اپل واچ بسیار لذت بخش باشد. آن را از یک تکه فناوری به چیزی که واقعاً مال شماست تبدیل می کند. هیچ ساعت هوشمند دیگری حس راحتی را به همین روش فراهم نمی کند. حتی می‌توانید بند اسپورت Loop را که یکی از بهترین بند های اولیه است، انتخاب کنید و برای مدت زمان مالکیت خود تنظیم کنید.

اپل واچ سری 7 تفاوتی با ساعت های سری 5 یا سری 6 ندارد و این خوب است. هنوز هم راحت‌ترین، شخصی‌سازی‌شده‌ترین و آسان‌ترین ساعت زندگی با ساعت هوشمندی است که می‌توانید بخرید.

صفحه

اگر قاب باریک‌تر، طراحی را زیاد تغییر نداده، پس صفحه نمایش را تغییر داده است؟ بله، اینطور است، اما نه در آن حد. این افزایش بسیار ظریف تر است، اما اپل با استفاده از واچ فیس های جدید مانند Contour، ارائه فونت های بزرگتر و استفاده بهتر از فضای اضافی، بر تفاوت از طریق WatchOS 8 تاکید کرده است.

دکمه‌ها بزرگ‌تر هستند و به‌سرعت یافتن آنها آسان‌تر شده، متن بیشتری به‌طور هم‌زمان روی صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در یک زمان موارد بیشتری را ببینید. برای نمایش تنظیمات سریع، انگشت خود را به سمت بالا بکشید بعد فعال کردن حالت فوکوس، عملکرد دقیق تری را انجام می دهد، و آن را سریعتر از قبل می کند. اما شاید بهترین نشانه برای افزایش صفحه نمایش سری 7، از سه اندازه فونت اضافی موجود در آن نسبت به مدل های قدیمی تر باشد.

اپل می گوید صفحه نمایش در داخل خانه روشن تر است، اما من هیچ تفاوتی را متوجه نشده ام. با این حال، این ممکن است به این دلیل باشد که من هرگز در خواندن آنچه مشاهده میکنم مشکلی ندارم، صرف نظر از اینکه در نور خورشید هستم یا تاریکی، یا اینکه صفحه اصلی را نشان می‌دهد یا صفحه‌های ساعت همیشه روشنایی عالی. تیز و رنگارنگ است و به طور غیر منطقی بازتابنده نیست. شیشه Ion-X بالای آن نیز، نسبت به قبل سخت‌تر و در برابر ترک‌خوردگی مقاوم‌تر است، اما برای داشتن نمایشگرهای شیشه‌ای یاقوت کبود بادوام‌تر، باید مدل‌های فولادی ضد زنگ یا تیتانیوم را خریداری کنید.

اپل واچ سری ۷ قرمز و اپل واچ سر ۶ آبی رنگ است

حاشیه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود سری 7 مدرن‌تر به نظر برسد، حتی زمانی که در کنار سری 6 قرار می‌گیرد، ساعت هوشمندی که به سختی می‌توان آن را قدیمی توصیف کرد. اگر از ساعت‌های سری 3 دارید، حاشیه‌های کوچک‌تر و منطقه دید بزرگ‌تر سری 7 تجربه را برای شما متحول می‌کند. در این مورد، سری 7 یک ارتقاء بزرگ است. من در سال گذشته از سری 6 استفاده کرده ام، و صفحه نمایش اضافی از لحظه ای که شروع به استفاده از سری 7 کردم آشکار بود.

ردیابی سلامت و فعالیت

اپل واچ سری 7 ضربان قلب و نوار قلب (ECG) را اندازه گیری می کند، سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می کند، در مورد بی نظمی ضربان قلب هشدار می دهد، در صورت زمین خوردن یک هشدار اضطراری ارسال می کند، به شما یادآوری می کند که اگر ورزش نمیکنید شروع به ورزش کردن کنید. حرکت یا دوچرخه‌سواری، فعالیت شنای شما را ردیابی می‌کند، و زمانی که دست‌هایتان را می‌شوید به‌طور خودکار تایمر را روشن می‌کند. به امکانات سطحی اشاره کردم، زیرا هنوز به ردیابی خواب، ده ها برنامه تمرینی، سرویس + Fitness Apple، هشدارهای نویز و برنامه تمرکز حواس اشاره نکرده ام.

ردیابی سلامتی و تناسب اندام کامل، دقیق، و در مورد من برای نیازهایم بیش از حد کافی است و این چیز خوبی است. این بدان معناست که اگر تصمیم بگیرم کارهای بیشتری انجام دهم، ساعت بدون نیاز به ارتقاء آماده خواهد شد. سری 7 پیاده روی، خواب و تمرینات من را در خانه بدون مشکل ردیابی می کند، و به قدری سریع و ساده است که که حتی نیازی نیست گاهی اوقات به برنامه تمرین بروید، زیرا ساعت تشخیص می دهد که دارم انجام می دهم. بیشتر از حد معمول است و یک حالت ردیابی را پیشنهاد می کند. یا من از حالت انتخاب برنامه با فشار دادن دکمه پایین ساعت برای پرش مستقیم به برنامه تمرین استفاده می کنم. فقط چند ثانیه طول می کشد، که به عنوان یک ورزشکار معمولی، چیزی هست که نیاز های من را پاسخ می دهد.

من همچنین از ویژگی های “بی صدا” قدردانی می کنم. ضربان قلب، اکسیژن خون و حتی صدا همگی در پس‌زمینه کنترل می‌شوند، بنابراین اگر چیزی تغییر کند، به من اطلاع می‌دهد. من حتی در هنگام راه اندازی نیازی به انجام کاری ندارم، زیرا اکثر این ویژگی ها به طور پیش فرض فعال هستند. حلقه‌ فعالیت اپل به من نشان‌ دهنده واضحی از فعالیت روزانه‌ام می‌دهد.

    داده ها در برنامه سلامت اپل ارائه شده. روندهای مفیدی را نشان می دهد که به شما اطلاع می دهد که آیا بیشتر از حد معمول انجام می دهید یا کمتر، مروری بر آخرین تمرینات خود (از جمله نقشه های GPS)، و گزینه ای را برای نمایش عمیق تر ارائه می دهد. من عاشق نمای لیست همه داده های سلامت هستم، که فوراً به روزترین اطلاعات را به شما می گوید و آن را با داده های تاریخی نیز ترکیب می کند. روی هر بخش ضربه بزنید تا جزئیات بیشتری از داده ها را ببینید. این فوق العاده چیده شده، بسیار آموزنده و بسیار ساده برای هضم.

    اگرچه همه اینها با رنگ های روشن و نمودارهای منظم بسیار جذاب ارائه شده است، برنامه می تواند متراکم و پیچیده به نظر برسد. اما نشان می‌دهد که ساعت چقدر توانایی دارد و چگونه می‌تواند برای کسانی که خیلی بیشتر از من روی تناسب اندام تمرکز دارند، سودمند باشد. من کاملاً دوست دارم برنامه Health and Fitness در یک برنامه گنجانده شود، زیرا اغلب برنامه Fitness را فراموش می کنم که حاوی اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های روزانه است.

    اپل واچ سری 7 به همان اندازه که می خواهید یک شریک تناسب اندام است و صرف نظر از میزان تلاشی که برای ورزش می کنید، به همان خوبی عمل می کند. تمام توانایی ها، داده ها و انگیزه های مورد نظر شما  یا به همان اندازه که می خواهید بدون پیام های آزاردهنده در مورد فشار دادن خود ، چه در ساعت و چه در بازاریابی، دارد. این با طراحی و سفارشی‌سازی نیز عالی است، زیرا همه این کارها را انجام می‌دهد در حالی که آنطور که می‌خواهید اسپرت به نظر می‌رسد.درکل عالی است.

    نرم افزار و عملکرد آن

    نرم افزار WatchOS 8 اپل که در ماه سپتامبر منتشر شده بود ، نصب شده است و با تمام مدل های اپل واچ از سری 3 سازگار است. این نرم افزار در اینجا مانند سری 6 عمل می کند.

    سریع، پاسخگو و پر ویژگی است. من اعلان‌ها را از iPhone 13 Pro خود بدون مشکل دریافت می‌کنم و می‌توانم مستقیماً از ساعت به اکثر آنها پاسخ دهم. اکثر پیام ها را می توان با استفاده از صفحه کلید، که دارای ویژگی جدید QuickType-swipe-typing است، پاسخ داد. به طرز شگفت‌آوری دقیق است و تایپ کردن در صفحه کوچک ساعت را بسیار سریع‌تر می‌کند. من همچنین دوست دارم که یک پاپ آپ در آیفون ظاهر می شود و به شما امکان می دهد متن را به جای ساعت در تلفن وارد کنید، بدون اینکه پیام مربوطه را پیدا کنید. همه پیام ها چنین تعامل عمیقی ندارند. به عنوان مثال، توییت‌ها را فقط می‌توان لایک کرد یا بازتوییت کرد، و ایمیل‌های Outlook را نمی‌توان روی مچ دست شما پاسخ داد، فقط پرچم‌گذاری یا علامت‌گذاری به عنوان خوانده شده ممکن است.

    پردازنده Watch Series 7 ممکن است S7 نامیده شود، اما این فقط یک تغییر نام است و عملکردی مشابه S6 در سری 6 دارد. معنی این کار این است که 20٪ عملکرد بیشتری نسبت به تراشه S5 در اپل دارد. Watch SE، که اپل همچنان آن را در کنار سری 7 جدید به فروش می رساند. می توانید سری 7 را با اتصال سلولی بخرید.

    با استفاده از WatchOS 8 در Apple Watch Series 6 و Series 7، هیچ مشکلی در پاسخگویی یا برنامه ها نداشتم. در طول راه اندازی سری 7، من با استفاده از گزینه Set up به عنوان یک ساعت جدید مشکل داشتم، اما وقتی گزینه Restore from a backup را انتخاب کردم، بدون مشکل فعال شد. این اولین بار است که با این مورد مواجه می‌شوم و گمان می‌کنم که ممکن است مربوط به راه‌اندازی سری 7 در روز راه‌اندازی و تاخیرهای سرور مرتبط باشد.

    آرمان طهماسبی

    من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا