بررسی موبایلنقد و بررسی

بررسی آیفون 15 پلاس : شگفتی امسال اپل

آیفون 15 پلاس : فرزندی توانمند که مورد بی مهری قرار گرفته است .

آیا iPhone 15 plus فرزند وسطی بی دست و پایی است ؟ آیا مقدر شده است که فراموش شود ، مورد بی مهری قرار گیرد و از کنار آن به راحتی گذشت ، زیرا تلفن بهتری با پول کمی کمتر یا کمی بیشتر در دسترس است ؟

این سوالات کاملا به جا است چرا که همه این موارد شامل حال آیفون 14 پلاس می شد اما پس از یک سال تولید این سری اپل مدل پلاس مورد علاقه خود را پیدا کرده است . آیفون 15 پلاس پتانسیل بسیار بالا و شگفت انگیزی دارد .

جعبه گشایی



آیفون 15 پلاس در همان جعبه  باریک مشابه مدل قبلی خود وارد بازار می شود. اپل چند نسل پیش آدابتور شارژ را کنار گذاشت ، بنابراین در این مرحله ما از نبود آن در جعبه تعجب نمی کنیم. با این حال، یک شگفتی دیگر در داخل جعبه وجود دارد. امسال، تمام مدل‌های آیفون 15 از یک درگاه USB-C بهره می‌برند، بنابراین کابل موجود در جعبه دارای کانکتورهای USB-C  است.

طراحی



حس گرمی ، راحتی و مخملی بودن . این چیزی است که اگر آیفون 15 پلاس را در دست بگیرید احساس می کنید و می توان گفت که این یک پیشرفت بزرگ نسبت به آیفون 14 پلاس است . در واقع تقریباً از هر جهت به طرز چشمگیری بهتر است ، از توزیع وزن بهبود یافته و لبه های خمیده ملایم گرفته تا پنل پشتی مات که از سردی شدید شیشه براق آیفون 14 پلاس جلوگیری کرده است .

از مشخصات عددی این موبایل که می توان اشاره کرد : وزن 201 گرمی ، ضخامت 7.8 میلی متری ، عرض 77 میلی متری و طول 161 میلی متری آن است. که تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد اما به دلیل ارگونومی بسیار بهتر از آیفون 14 پلاس ، حالا خوش دست تر و خوشایند تر از قبل شده است .

با اینکه آیفون 15 پلاس از دو مدل سری 15 بزرگتر است اما هنوز ناخوشایند یا آزاردهنده نیست و در عوض شما می توانید از صفحه نمایش بزرگتر بهرمند شوید که تماشای ویدیو و تجربه گیم را برایتان لذت بخش می کند . ارگونومی یعنی دستگاه در تعادل وزنی و قابل کنترل است ، چیزی که ما در آیفون 15 پلاس شاهد آن هستیم .

پنل پشتی دستگاه که از جنس شیشه مات و رنگی است دارای بافت مخملی است ، که باعث جذب کمتر اثر انگشت و صدای ملایمی هنگام لمس آن می شود و این پنل منتهی می شود به یک قاب آلمینیومی تخت که در اطراف لبه ها انحنای ظریفی دارد . آیفون 15 پلاس همچنان دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

پورت لایتنینگ در پایین گوشی جای خود را به یک پورت USB-C داده است که پس از سال ها فشار اتحادیه اروپا برای کوچ اپل به پورت USB-C ، بلاخره امسال شاهد آن هستیم . و همچنان بر خلاف سری 15 پرو ، در این نسخه از آیفون شاهد سوئیچ قطع صدا در کنار دستگاه هستیم .

صفحه نمایش



در مورد صفحه نمایش چند خبر خوب و بد وجود دارد . خبر خوب این است که ما اکنون شاهد وجود بریدگی داینامیک آیلند با عملکرد و شکوه کامل خود هستیم. و خبر بد ؟ صفحه نمایش آیفون 15 پلاس کم و بیش همان پنل مورد استفاده در نسل قبلی خود است . یعنی بدون فناوری ProMotion و حالت همیشه روشن .

با اینکه نرخ تازه سازی نمایشگر سریع نیست اما خوشبختانه آیفون 15 پلاس می تواند بسیار روشن تر شود در واقع سطح روشنایی آن اکنون در حد آیفون 15 پرو مکس است یعنی از حداکثر روشنایی 2000 نیتی برخوردار است.

با توجه به اندازه ، ما همان صفحه نمایش 6.7 اینچی  Super Retina XDR OLED با نرخ تازه سازی 60 هرتز ، وضوح 2796×1290 پیکسل و تراکم پیکسل 460 PPI (پیکسل در هر اینچ) را داریم .

دوربین



دو دوربین در آیفون 15 پلاس وجود دارد : دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ، دوربین ثانویه  12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و توانایی گرفتن عکس های تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابر. این دوربین‌ها با انبوهی از پیشرفت‌های نرم‌افزاری خاص، از جمله موتور Photonic Apple، Deep Fusion و فناوری Smart HDR 5 هدایت می‌شوند. تفاوت بزرگ ، سنسور جدید 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی است، ، شاید این تعداد مگاپیکسل مشابه مدل‌های Pro است ، اما خود سنسور کاملاً یکسان نیست.

اپل همچنین خط لوله تصویربرداری خود را به طور کامل تغییر داده است و به جای عکس های 12 مگاپیکسلی مانند قبل، عکس های 24 مگاپیکسلی بسیار دقیق تری ثبت می کند . این یک تغییر بزرگ است . همچنین زوم اپتیکال 2X دریافت می کنید. اپل آن را تله فوتو 2X با کیفیت اپتیکال می نامد ، و همان طور  که ما انتظار داشتیم این مقدار کمی اغراق آمیز باشد ، سطح جزئیات در واقع بسیار نزدیک به لنز اختصاصی 2X است .

دوربین اصلی در حالت استاندارد ۲۴ مگاپیکسل عکس می گیرد که بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل آیفون ۱۴ است . اگر می‌خواهید از تمام پیکسل‌ها استفاده کنید، حالت 48 مگاپیکسلی وجود دارد، اما این برای زمانی است که بخواهید عکس‌های خود را چاپ کنید، تنها چیزی که در مورد حالت 48 مگاپیکسلی متوجه می شوید این است که تصاویر فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در گوشی شما اشغال می‌کنند . علاوه بر این، برای گرفتن عکس های عالی نیازی به استفاده از آن ندارید ، آیفون 15 پلاس این کار را به خوبی در 24 مگاپیکسل انجام می دهد .

متأسفانه، آیفون 15 پلاس قادر به عکاسی با وضوح 48 مگاپیکسلی ProRaw نیست ، زیرا این ویژگی برای مدل‌های Pro محفوظ است . دوربین فوق عریض همان دوربینی است که در آیفون 14 پلاس شاهدش بودیم ، که در این قسمت از دوربین ، پیشرفتی رخ نداده است . دوربین سلفی دوباره همان دوربین مدل قبلی است ، یک دوربین 12 مگاپیکسلی که از حالت پرتره، حالت شب و فیلمبرداری 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

سخت افزار



اپل تصمیم گرفت تا مدل پلاس را از مدل های حرفه ای جدا کند و به آن چیپست یک نسل قدیمی A16 Bionic را بدهد.

مطمئناً به اندازه مدل‌های پرو سریع نیست، اما جای نگرانی نیست زیرا A16 همچنان یک تراشه بسیار چشمگیر است که سریع‌تر از آخرین ارائه‌های Qualcomm، Exynos و MediaTek است (اگرچه در برخی از معیارهای بازی Snapdragon 8 Gen 2 عملکرد بهتری نسبت به A16 دارد ).

امتیاز آن در Antutu بیش از 1.3 میلیون است که بهتر از گوشی های پرچمدار اندرویدی مانند OnePlus 11 و Samsung Galaxy S23 Plus است. در Geekbench 6 ، در امتیاز تک هسته ای (2552) از آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس بهتر عمل می کند در حالی که امتیاز چند هسته ای (6037) تقریباً با آنها برابری می کند.

حتی در تست 3D Mark Wildlife، که یک تست بازی شدید است، این گوشی با امتیاز پایداری 76.8٪ و میانگین امتیاز حلقه 3083 عملکرد چشمگیری دارد. اکنون، با این حال این معیارها فقط اعداد هستند و بازتاب واضحی از واقعیت واقعی نیستند. – عملکرد جهانی، آنها به وضوح نشان می دهند که آیفون 15 پلاس عملکرد قابل توجهی را در مقایسه با آیفون 14 پلاس ارائه می دهد.

در بنچمارک ها، شاهد افزایش 20 درصدی سرعت CPU هستیم ، اما جالب اینجاست که برای بازی های جدیدتر آیفون 15 پلاس دما به شدت بالا می رود و برای ساعات طولانی مدت بازی با شدیدترین بازی ها ، ممکن است عملکردی حتی کمتر از مدل قبلی داشته باشید .

نرم افزار



اپل اخیراً   iOS 17 را  در طول انجمن سالانه توسعه دهندگان WWDC معرفی کرد و ویژگی های بسیار جالب جدیدی در این نسخه وجود دارد. البته، سیستم عامل جدید موبایل فقط بر روی بال های سری آیفون 15 ، شامل آیفون 15 پلاس، پرواز می کند.

در لیست ویژگی‌های جدید iOS 17 ، پوستر تماس جدید قرار دارد که به شما امکان می‌دهد تصویر خود را انتخاب کنید که اکنون در تماس‌ها به صورت تمام صفحه ظاهر شود. شما همچنین دارای پست صوتی زنده، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی بهتر در iMessage، Live Stickers برای iMessage، و یک برنامه مجله جدید برای یادگاری‌ها و سلامت روان هستید .

همچنین ویژگی جدید Standby را دوست خواهید داشت ، که در آن آیفون شما به نوعی ساعت هوشمند تبدیل می شود ، اما این کار با صفحه نمایش همیشه روشن مدل های Pro بسیار بهتر عمل می کند .

باتری


اپل


اگر کسی شکی دارد باید بداند ، عمر باتری آیفون 15 پلاس استثنایی است و آن را به یک قهرمان مطلق باتری تبدیل می کند. حتی در هنگام استفاده شدید مدت زیادی دوام می آورد. در طول 2 ساعت پخش YouTube فقط حدود 6٪ و در طول 1 ساعت بازی حدود 8٪ تخلیه شد. برای استفاده متوسط، تلفن به راحتی حدود 30 تا 32 ساعت پشتیبانی می کند.

تنها ایرادش شارژ کند است. علیرغم استفاده از شارژرهای مختلف، گوشی در حدود 30 دقیقه تنها حدود 40 درصد شارژ شد و شارژ کامل آن بیش از یک ساعت طول کشید. حتی با MagSafe ، فقط از شارژ 15 واتی پشتیبانی می کند. زمان آن رسیده است که اپل شارژ سریع تری را با پورت Type-C معرفی کند.

جمع بندی


رنگ های عرضه شده آیفون 15 پلاس


در پایان ، آیفون 15 پلاس یک گوشی هوشمند عالی است. از نظر طراحی، دوربین، عملکرد و مهم‌تر از همه، دارا بودن از باتری قدرتمند ، تجربه‌ای شبیه به Pro ارائه می‌دهد. بله، چند مزیت مانند نرخ به روز رسانی 120 هرتز، دکمه اکشن همیشه نمایش داده شده و همچنین ویژگی هایی مانند پشتیبانی از ProRAW را از دست می دهد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که آیفون 15 پلاس تقریباً 100 دلار ارزان تر از مدل پایه آیفون 15 پرو است. بنابراین، برای هر کسی که صفحه نمایش بزرگ را ترجیح می دهد و می تواند با نرخ تازه سازی 60 هرتز کنار بیاید ، این انتخاب عالی است. همچنین، این دقیقاً دلیلی است که معتقدم این آیفون با ارزش ترین آیفون سال 2023 است.

 

 

 

نیما بنازاده

من نیما بنازاده هستم.مدیر فروشگاه اینترنتی تیمیلو.علاقه مند به دنیای بی مرز تکنولوژی و جهانی به اسم هنر هفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا