لوازم خانگی هوشمندسبک زندگی

زندگی هوشمند با محصولات شیائومی

زندگی هوشمند، خانه‌های پیشرفته، وسایل متصل به اینترنت و… همه و همه نتیجه فراگیری ربات‌های هوشمند است که زندگی را بیش از پیش آسان کرده‌اند. فروش بالای وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی با هوش‌مصنوعی و استقبال فوق‌العاده همه افراد، باعث شده تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی به فکر تلفیق ربات‌ها با وسایل خانه بیافتند. در میان تولیدکنندگان مطرح بین‌المللی، محصولات شیائومی و برند شیائومی نیز به‌چشم می‌آید و اگرچه از برندهای نوظهور در دنیای الکترونیک و لوازم‌خانگی است و قدمت زیادی ندارد اما سرمایه‌گذاری روی طرح‌های جذاب از یک‌سو و تولید محصولات با کیفیت و ارزان از سوی دیگر، باعث شده نام شیائومی در تمام دنیا بر سر زبان‌ها بیافتد. یکی از عوامل موفقیت محصولات شیائومی، نبوغ طراحان این برند است که در طراحی محصولات خود از جسارت قابل ستایشی بهره می‌برند، به نحوی که ردپایی از آینده را می‌توان در تمام محصولات شیائومی مشاهده کرد.

تلاقی لذت زندگی و آشپزی:

آشپزی گاهی کسل‌کننده است! این موضوع برای خانم‌های کارمند، نمود بیشتری دارد زیرا برای آماده کردن و پختن برنج، بیش از یک‌ساعت زمان نیاز است. برای رفاه حال افراد، خصوصا زنان کارمند، پلوپز طراحی و تولید شد که در ابتدا یک تایمر فیزیکی داشت و با چرخاندن دستی تایمر مورد نظر، دستگاه شروع به‌کار می‌کرد. اما رفته‌رفته شکل و شمایل امروزی‌تری به خود گرفت و میزبان دکمه‌های لمسی و نمایشگر دیجیتال شد. پلوپز هوشمند شیائومی یکی دیگر از محصولات شیائومی است که دستور پخت بیش از ۱۰۰ سبک از پخت‌وپز برنج را در حافظه خود ذخیره دارد. بنابراین کافیست دستور پخت مدنظر خود را در منو‌ی محصول وارد کنید تا در کمترین زمان ممکن، یک برنج پخته شده خوشمزه را از پلوپز هوشمند شیائومی تحویل بگیرید!!

البته محصول موردنظر، فارغ از نام خود، می‌تواند غلات دیگری را آبپز کند و حتی توانایی آماده کردن سوپ‌های متنوعی را داراست. پختن کیک با این دستگاه، لذت استفاده از آنرا چند برابر می‌کند. موضوع مهمی که در همه محصولات شیائومی دیده می‌شود، طراحی بی‌نظیر آنهاست که علاوه بر امروزی و مدرنیته بودن، جزئیات ریز و درشت نیز در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال، انتقال حرارت به تمام قسمت‌های ظرف باعث می‌شود همه دانه‌های برنج درون پلوپز به‌صورت یکنواخت پخته شود. این نوع از فناوری، خاص بودن طراحی لوازم هوشمند شیائومی را خاطرنشان می‌کند‌.‌ فناوری مذکور، IHP است. IHP، تکنولوژی گرمایش الکترومغناطیسی را برای پختن برنج و دیگر غلات به‌صورت یکنواخت به‌کار می‌برد.

بعد از خریدن پلوپز هوشمند برند شیائومی، کافیست اپلیکیشن آنرا روی گوشی هوشمند خود نصب و اجرا کنید. نکته فوق‌العاده دیگری که در پلوپز شیائومی دیده می‌شود،  قابلیت تأخیر در شروع فرایند پخت است. آپشن مذکور باعث می‌شود اتمام پخت غذا هم‌زمان با ورود شما به خانه باشد و غذایی گرم میل کنید. البته این پلوپز تنها در رنگ سفید و در چند ظرفیت محدود روانه بازار شده است و متأسفانه خریداران حق انتخاب فراوانی نخواهند داشت.

 

مخلوط کن و میکسر های قابل حمل شیائومی:

یکی دیگر از محصولات شیائومی که کیفیت مثال‌زدنی دارد و البته استقبال خوبی از آنها در سراسر دنیا به عمل آمده، مخلوط‌کن این برند با کیفیت است. تمام لوازم شیائومی با بهره‌گیری از مواد اولیه باکیفیت و نیروی کار ارزان توانسته محصولات فوق‌العاده‌ای در دسته مخلوط‌کن و میکسرها روانه بازار کند و همه این کالاها بدون استثنا با استقبال فراوانی مواجه شده‌اند. اهمیت به جزئیات ریز اما مهم، کیفیت طراحی فوق العاده، ظاهر بسیار زیبا، تیغه تیز و برنده، سبک و قابل حمل بودن و در نهایت قیمت رقابتی آن، راز فروش بالای مخلوط‌کن های شیائومی است.

شیائومی برای در برگرفتن غالب سلیقه‌ها، دو مدل درما NU30 ، درما NU06 و NU05 را طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده است. مدل DEERMA- NU06 و DEERMA-NU05 با بدنه پلاستیکی بسیار مقاوم و سبک، تنها 500 گرم وزن دارد و وزن سبک این مدل در کنار ابعاد بسیار جمع‌وجور آن باعث شده با یک وسیله قابل حمل طرف باشیم. وسیله‌ای که حتی در یک کوله‌پشتی سبک ورزشی جا می‌گیرد. علاوه بر آن، قابلیت بی‌سیم و شارژی بودن آن سبب شده عضو همیشگی کوله سفری بسیاری از افراد باشد. ظرفیت محفظه این محصول ۴۰۰ میلی‌لیتر است، این محفظه می‌تواند به‌عنوان یک بطری قابل حمل نیز استفاده شود که این موضوع را می‌توان یک مزیت بسیار کاربردی برای این مدل از شیائومی برشمرد. خریداران میتوانند با هزینه بیشتری، ماگ اضافه را با این مدل سفارش دهند.

ورزشکاران، جامعه هدف دوم محصولات شیائومی هستند بنابراین طراحان این برند یک باتری نسبتا قوی ۱۵۰۰ میلی‌آمپر روی این مخلوط‌کن کار گذاشته‌اند تا ورزشکاران بتوانند بدون نیاز به برق، چندین بار میکس میوه تهیه و میل کنند. تیغه ضد زنگ بسیار تیز به‌کار رفته در این مدل مشتریان را تا سال‌ها از تعویض تیغ بی‌نیاز می‌کند. دندانه‌های تیغه، شکل کلی آن و گردش ۲۱ هزار دور در دقیقه‌ای موتور، یک عملکرد بدون نقص را به نمایش می‌گذارد.

مدل بعدی مخلوط‌کن شیائومی که بازار پر فروشی را تجربه می کند،  درما Nu30 است که وزن کمتری نسبت به مدل قبلی دارد. البته ظرفیت آن هم حدود ۳۰۰ میلی‌لیتر است. این مدل هم کاملاً بی‌سیم و با باتری قابل شارژ مجدد ۱۵۰۰ میلی‌آمپری در دسترس قرار دارد. باتری نسبتاً حجیم این محصول در حدود سه ساعت کاملاً شارژ می‌شود و بسته به نحوه استفاده می‌تواند بارها بدون نیاز به شارژر مورد استفاده قرار گیرد، زیرا توان موتور رابطه مستقیمی با مصرف باتری دارد. به‌عنوان مثال، میکس انبه، توان بیشتری را نسبت به میکس توت‌فرنگی می‌طلبد زیرا توت‌فرنگی بافت نرم و لطیف‌تری دارد. البته همه محصولات شیائومی باتری‌های بسیار با کیفیت و طول عمر بالایی دارند بنابراین به‌ هیچ‌ وجه نگران استفاده‌های مکرر و مداوم از لوازم خانگی شیائومی نباشید. قیمت نهایی این مدل نیز ارزانتر از مدل های NU06  و NU05 است.

علاوه بر میکس میوه‌ها برای میل کردن یک نوشیدنی میوه طبیعی تازه، پوره کردن غذا نیز با این مخلوط‌کن امکان‌پذیر است و اگر طفل شما هنوز نمی‌تواند غذای خود را بجود، می‌توانید غذای مقوی حاوی مواد مغذی را با این مدل پوره کنید. در نهایت با اینکه اغلب مدل‌های موجود در بازار محصولات شیائومی قیمت‌های رقابتی و بسیار اندکی دارند اما دو مدل که به معرفی آنها پرداختیم بسیار ارزان هستند و میتوان آنها را در رده قیمتی و بازدهی خود، کاملاً بی رقیب دانست.

 

جاروبرقی رباتیک و هوشمند شیائومی:

در تیترهای بالا در مورد وسایل خانگی رباتیک مطالبی نوشتیم و در این قسمت قصد داریم محصولی را معرفی کنیم که بسیار ساده اما فوق‌العاده کاربردی است. جاروبرقی رباتیک یکی دیگر از محصولات شیائومی است که به‌سبب طراحی خلاقانه‌ای که دارد توانست به یکی از پرفروش‌ترین لوازم هوشمند شیائومی تبدیل شود. طراحی دایره ای، ابعاد جمع و جور، وزن سبک و ضخامت اندک آن باعث می‌شود به‌راحتی در تمام قسمت‌های خانه به نظافت بپردازد. سنسورهای به‌کار رفته در این محصول به حرکت صحیح آن کمک شایانی می‌کند و گیر افتادن جارو در میان موانع یا دیوارها برای این محصول تقریباً غیر ممکن است.

شکل و ساختار کلی تمام جاروبرقی های رباتیک شیائومی مشابه هم هستند و تنها در برخی از جزئیات با هم متفاوتند. البته در مدل‌های جدید، اصلاح نقص مدل‌های قدیمی را شاهدیم و بهبود عملکرد سنسورها، بهینه شدن کارایی، هماهنگی میان سنسور‌ها و… را در مدل‌های جدید می‌بینیم. سنسور اصلی دستگاه وظیفه آنالیز کلی محیط را برعهده دارد و به‌صورت ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی، یک نمای جامع و کامل را از محیط ثبت می‌کند تا با تکیه بر آن، بهترین عملکرد را در نظافت محل مورد نظر داشته باشد.  این سنسور با استفاده از بازتاب طول‌موج، دیوارها و موانع را شناسایی می‌کند تا با کمترین برخورد، به جاروکردن بپردازد. عملکرد سنسورها در تمام محصولات شیائومی از موبایل و تبلت گرفته تا وسایل خانگی تولیدات این برند قابل قبول است، بنابراین بدون دغدغه از آسیب‌های احتمالی می‌توانید جاروبرقی هوشمند شیائومی را فعال کرده و از عملکرد فوق‌العاده آن لذت ببرید.

برس‌های متراکم کناری جاروبرقی، نقش مکمل برای مکش سطح زیرین دارند و برای جمع‌آوری گرد و خاک یا کثیفی‌های احتمالی در گوشه و کنار خانه برنامه‌ریزی شده‌اند. این بازوهای جانبی ظریف، عملکرد قابل قبولی در نظافت نقاط غیرقابل دسترس دارند و می‌توان نمره خوب به آنها داد. موضوع مهم و قابل ستایش دیگری که در اغلب محصولات شیائومی و همچنین در جاروبرقی‌های هوشمند تولید این برند دیده می‌شود، دست‌ودلبازی این برند در به‌کار بردن باتری‌های حجیم و با ظرفیت بالاست. باتری‌های به‌کار رفته در تمام جاروبرقی‌های تولید شیائومی، توانایی روشن ماندن چندین ساعته را دارا هستند، بنابراین با یک بار شارژ تمام خانه را از گرد و غبار و آشغال‌های ریز و درشت پاک می‌کند.

موتور استفاده شده در جاروبرقی هوشمند شیائومی بسیار کم‌صداست، به‌شکلی که می‌تواند هنگام استراحت خانواده نیز به نظافت خانه بپردازد. یکی دیگر از آپشن‌های جاروبرقی هوشمند شیائومی، قدرت مکش در چند سطح متفاوت است و در برخی از مدل‌ها این مکش کاملاً خودکار انجام می شود. به‌عنوان مثال سنسورهای موجود در برخی از مدلهای خاص، تفاوت میان فرش، پارکت و سرامیک را تشخیص می‌دهند و هنگامی‌که دستگاه از پارکت روی فرش می‌رود، قدرت مکش خود را افزایش می‌دهد تا گردگیری کاملی انجام دهد. اپلیکیشن استفاده از جارو برقی رباتیک نیز ساختار و طراحی تقریبا بی‌نقصی دارد، دقیقا همان چیزی را که در دیگر محصولات شیائومی می‌بینیم. البته هنوز جای کار دارد و نمی‌توان لقب بی‌نظیر را به آن داد ولی در کل قابل قبول است و نسبت به برچسب قیمتی خود رضایت کامل مشتریان را جلب خواهد کرد.

 

آرمان طهماسبی

من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا