بررسی و معرفی خودرو

مرسدس بمز AMG EQE با پیشرانه‌ی ۶۷۷ اسب بخار رونمایی شد

دومین سدان الکتریکی مرسدس بنز با تجهیزات AMG، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۲ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد.

پیش از آغاز دهه‌ی سوم قرن ۲۱، خودروهای AMG با موتورهای توئین توربوشارژ شهرت داشتند؛ اما امروزه دو مدل سدان از کلاس S و E، همراه پیشرانه‌های تمام برقی به تولیدات AMG  اضافه شدند. مدل‌های الکتریکی، مسلما صدای گوش‌نواز حاصل از موتورهای بنزینی را تولید نمی‌کنند اما توانایی فنی مشابه دارند.

نسخه‌ی پایه از  AMG EQE با کد مدل EQE 43 ، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل با دو موتور روی محورهای جلو و عقب است. این مدل، ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خریدار می‌تواند برای AMG EQE، تجهیزات اضافی به نام داینامیک پلاس (Dynamic Plus package) نیز سفارش دهد تا مجموع قدرت موتورها به ۶۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور به ۱۰۰۱ نیوتن‌متر برسد. البته این مقدار افزایش قدرت و گشتاور برای EQE 53، موقتی و هنگام نیاز راننده به شتاب‌گیری ناگهانی در حالت بوست (Boost) تولید می‌شود

نسخه‌ی فول آپشن مرسدس AMG EQE، در زمان ۳/۲ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد. نسخه‌ی استاندارد ۶۱۷ اسب بخار، ۳/۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

سیستم تعلیق AMG EQE نسبت به مدل استاندارد تغییراتی داشته است. علاوه‌بر فناوری دو دیفرانسیل ۴Matic، سیستم رایدکنترل پلاس هم روی EQE ساخت AMG نصب می‌شود تا راحتی سرنشینان در مسیرهای متنوع، بهبود یابد. فاصله‌ی بدنه تا زمین برای این خودرو، ۱/۲۵ سانتی‌متر کمتر خواهد بود و هنگام رانندگی در حالت اسپرت، سختی بیشتری روی فنربندی اعمال خواهد شد. همچنین راننده می‌تواند تنظیمات متنوع روی فنرهای هوای (پنوماتیک) AMG EQE داشته باشد.

جدیدترین محصول برقی AMG، مودهای رانندگی بیشتری نسبت به مدل استاندارد EQE دارد. مثلا راننده می‌تواند در حالت لغزان (Slippery)، قدرت پیشرانه را به ۳۰۸ اسب بخار محدود کند تا در مصرف باتری‌ها صرفه‌جویی شود. دیگر تفاوت مهم AMG EQE با مدل استاندارد EQE 350 ، قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است. محصول AMG، به لطف دیسک ترمزهای ۱۶ اینچ و سیستم ۶ پیستون در جلو، ترمزهای قوی‌تر نیز خواد داشت. این تجهیزات، نقش مهمی در بهبود پرمان‌پذیری و تعادل AMG EQE دارند.

افزایش وزن و قدرت برای AMG EQE، اثر منفی بر توان پیمایش خودرو داشته است. نسخه‌های مختلف این مدل، شعاع حرکتی ۴۴۵ تا  ۵۲۰ کیلومتر دارد؛ درحالی‌که EQE 350 می‌تواند با یک شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت کند. در عوض، سیستم شارژ سریع ۱۷۰ کیلووات برای AMG EQE ارائه می‌شود که بعد از ۱۵ دقیقه، توان پیمایش ۱۸۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

در نمای اصلی، تفاوت چندانی بین AMG EQE و EQE 350 دیده نمی‌شود. در جلوپنجره‌ی مدل AMG، پانزده خط براق فلزی با حالت عمودی شبیه به سبک پانامریکانا اضافه شده است. داخل سپر هم ادوات سیاه‌رنگ با دو خط کوچک افقی، مدل AMG را از نسخه‌ی استاندارد، متفاوت می‌کند.

 

برای نمای پشت، تغییرات بیشتری وجود دارد. دو حفره‌ی باریک عمودی به پشت گلگیرهای عقب اضافه شده است. مرسدس AMG EQE، بالچه‌ی سیاه‌رنگ با کمی افزایش ارتفاع روی درپوش صندوق دارد و بخش بزرگی از سپر عقب همراه با ادوات سیاه‌ پلاستیکی ارائه می‌شود. دو مدل چرخ ۲۰ و ۲۱ اینچ هم به امکانات قابل نصب روی AMG EQE اضافه شده است.

 

 
 
  
 
  
  
  
  
  
 
 

     

    در فضای داخلی مدل ساخت AMG  صندلی‌های اسپرت، فرمان ویژه با کلیدهای هم‌سطح در دو ردیف موازی همراه ادوات فیبرکرن وجود دارند. ترکیب رنگ خاکستری تیره با نورپردازی و جزئینات قرمز رنگ، حس اسپرت AMG EQE را بیشتر از مدل استاندارد   EQE350 نشان می‌دهند. خریدار مدل AMG می‌تواند نمایشگر عظیم هایپراسکرین با جدیدترین سیستم امباکس مرسدس بنز را برای این سدان برقی سفارش دهد. فناوری شبیه‌ساز صدای پیشرانه برای کابین هم، مخصوص نسخه‌ی AMG  بازطراحی شده است تا هیجان بیشتری به سرنشینان بدهد.

    قیمت نهایی AMG EQE در نسخه‌های ۴۳ و ۵۳ هنوز اعلام نشده است. مدل استاندارد  EQE350 با پیشرانه‌ی ۲۹۲ اسب بخار و آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود. با این شرایط، احتمالا ازران‌ترین مدل AMG EQE در حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

    آرمان طهماسبی

    من آرمان طهماسبی هستم مدیر و موسس فروشگاه اینترنتی تیمیلو. از بچگی عاشق تکنولوژی بودم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا