قوانین جدید در راستای بهبود گزارش محتوای مضر , در Twitter آزمایش می شود.
Twitter در راستای بهبود قوانین پلتفرم خود که اخیرا تصمیم به ایجاد و تغییر زیادی در قوانین خود گرفته و چند قانون جدید نیز اعمال کرده است حال یک قوانون جدید را امتحان می کند .
این شبکه اجتماعی روز سهشنبه اعلام کرد که توییتر آزمایش یک فرآیند اصلاحشده را برای کاربران برای گزارش توییتهای مضر با هدف سادهسازی فرآیند با درخواست از کاربران برای توصیف آنچه میبینند آغاز کرده است.
بهجای اینکه از کاربران بخواهد تشخیص دهند که یک توییت کدام قانون Twitter را نقض میکند، رویکرد جدید توییتر “اول علائم” از کاربران میپرسد که اشتباه در یک توییت چیست و آنها را از بار تفسیر قوانین Twitter رها میکند. توییتر رویکرد جدید را به موقعیت اتاق اورژانس تشبیه کرد که در آن پزشک به جای اینکه بپرسد آیا پایش شکسته است، از بیمار می پرسد کجا احساس درد می کند.
رنا آل یاسینی، مدیر ارشد UX توییتر در یک پست وبلاگ گفت: «آنچه در مورد گزارشدهی میتواند ناامیدکننده و پیچیده باشد این است که ما بر اساس نقض شرایط سرویس، همانطور که در قوانین توییتر تعریف شده است، اعمال میکنیم». اکثریت قریب به اتفاق مواردی که مردم درباره آن گزارش میکنند در طیف خاکستری بسیار بزرگتری قرار میگیرند که معیارهای خاص نقض توییتر را برآورده نمیکنند، اما همچنان آنچه را که تجربه میکنند عمیقاً مشکلساز و بسیار ناراحتکننده گزارش میکنند.»
این آزمایش که با گروه کوچکی از کاربران Twitter در ایالات متحده آغاز می شود، در بحبوحه انتقادات مداوم مبنی بر اینکه توییتر به اندازه کافی برای کاهش میزان محتوای توهین آمیز یا نفرت انگیز در این پلت فرم کاری انجام نمی دهد،در دست انجام است . توییتر اعلام کرد که قصد دارد این آزمایش را در سال 2022 برای مخاطبان گستردهتری ارائه کند.
Twitter گفت با تمرکز مجدد فرآیند گزارش بر روی اطلاعات دست اولی که مردم می توانند ارائه کنند، امیدوار است کیفیت گزارش هایی را که دریافت می کند بهبود بخشد. حتی اگر یک توییت خاص قوانین توییتر را نقض نکند، این شرکت گفت اطلاعاتی که جمعآوری میکند همچنان میتواند برای بهبود تجربیات در این پلتفرم استفاده شود.
این اقدام به دنبال بهروزرسانیهایی است که توییتر در ماه نوامبر به سیاست اطلاعات خصوصی خود اعلام کرد که اشتراکگذاری عکسها و ویدیوهای افراد خصوصی را بدون رضایت آنها ممنوع میکند . اگر سایت تشخیص دهد که «برای آزار، ارعاب یا استفاده از ترس برای ساکت کردن آنها» به اشتراک گذاشته شده است، میتوان محتوا را حذف کرد.